Jumaat, 28 Ogos 2009

ooo..baru teman tau..

Sabtu, 2009 Ogos 29

SATU LAGI MITOS YANG PECAH



RAKYAT MASIH KURANG TUNJUK SEMANGAT PATRIOTIK : RAIS
– berita hairan

JELEBU: Rakyat Malaysia masih lagi terlalu bergantung kepada sambutan Hari Kemerdekaan yang dianjur kerajaan untuk menunjukkan semangat patriotik mereka, kata Rais Yatim.

Katanya, ramai di antara mereka yang mampu membeli sekotak rokok berharga RM6.80 tetapi berkira setiap sen untuk mendapatkan sehelai bendera kecil berharga tidak lebih daripada RM3.

KAH KAH KAH…


kah kah kah… BAPAK DINO NI TAHU SEBABNYA?.... kah kah kah..

Sila baca bawah ini:

FAKTA YANG WAJIB KETAHUI

Selalu para cik gu dan para gedebe berkata negara Malaysia ini berlandaskan Pelembagaan Persektuan Tanah Melayu yang dibuat pada tahun 1956. Tanah Melayu menjadi pesektuan negeri-negeri Melayu berasaskan semangat Perlembagaan ini.

Ini bohong.

Perlembagaan itu telah jadi cerca merba.

Semenjak Merdeka tahun 1957 – telah ada 600 pindaan Perlembagaan negara kita ini. Enam kosong kosong. Enam sifar sifar. Enam ratus kali ianya dipinda dalam masa 53 tahun.

Bandingkan dengan Amerika Syarikat yang memiliki Perlembagaan yang berumur 232 tahun yang hanya ada 27 kali pindaan. Dua puluh tujuh kali dalam masa dua ratus tiga puluh dua tahun.

Justeru jangan kelentong mengatakan rakyat wajib sujud pada perlembagaan. Ini telah jadi perlembagaan yang diubah suai oleh United Malays National Organisation. Tiap kali kena tibai oleh rakyat – ubah perlembagaan.

Jangan kata rakyat tak patriotik. Rakyat memang tak patriotik pada Perlembagaan yang telah dipinda pinda lari dari semangat Persekutuan Tanah Melayu/Malaysia
.

haha...aku ni keje jer cekgu, tp jarang ambil tau pasal perlembagaan ni..
ala..bukan aku jer..90% cekgu xbleh jawab kalo korang tanya
brapa kali dh perlembagaan mesia di pinda..
habih kuat dorang akan ckp...
aku rasa............
men rasa je?
cekgu menda!
tenging bebeno kome ni..haha..
tp kalo korg tanya
chegu bard
boleh sampai tdo la korg dgr ulasan dia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan